Wednesday, March 21, 2007

Μέρα Ποίησης..

διάβαζα ποιηματάκια του Γ. Αγγελάκα και περπατούσα στο δρόμο. Είχα απορροφηθεί εντελώς. Τόσο που περπατούσα στα τυφλά. Φτάνοντας στο φανάρι σε κεντρικό δρόμο, μπήκα σε τρομερό δίλημμα. "Να συνεχίσω να διαβάζω ή να ελέγξω τη διάβαση περνώντας με ασφάλεια?" Ιδού η απορία. "Τελικά αν είναι να με πατήσει κανένα αμάξι, θα πάω διαβασμένος" σκέφτηκα και διέσχισα το δρόμο δίχως να κουνήσω τα μάτια μου από αυτό που διάβαζα.

Μέρα της ποίησης σήμερα, και στέλνω 3 ποιηματάκια, με το μεσαίο να είναι και το μακρύτερο, από την ποιητικές συλλογές του Αγγελάκα "Σάλια, μισόλογα και τρύπιοι στίχοι" και "Πώς τολμάς και νοσταλγείς τσόγλανε;" (σσ. κάθε τραγούδι από τις Τρύπες θα μπορούσε να είναι ένα ποίημα)


"Όλη μέρα εδώ
Γεμίζω αδειάζω τασάκια
Γεμίζω αδειάζω κουράγιο
Γεμίζω αδειάζω έρωτα
Τίποτα δεν πρέπει να γεμίζει
Πάνω από τα όριά του
Διαφορετικά ξεχειλίζει
Λερώνει
Σε βάζει σε μπελάδες"

"Καθισμένος ένα ολόκληρο απόγευμα
Στην παλιά μπαλωμένη μου πολυθρόνα
Μην περιμένοντας κανέναν να μου χτυπήσει την πόρτα
και κανέναν να με χαϊδέψει
και κανέναν να με μαστιγώσει
και κανέναν να με δεχτεί
και κανέναν να με απορρίψει
Ένιωσα να με πλησιάζει κάτι
που θα μπορούσε να 'ταν η ευτυχία
Τότε σηκώθηκα να σημειώσω αυτές τις λέξεις
Και όλα πήγαν στράφι"

"Καταραμένη γυναίκα,
μου 'μαθες τόσα πολλά
δεν πρόκειται να στο συγχωρήσω ποτέ"


Πι.ες. εδώ βρίσκονται και άλλα ποιήματα διαφόρων ποιητών. Αν πάτε στο λινκ, κατεβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε στα βελάκια. Μάλλον είναι ο μόνος τρόπος. Αν τα γράμματα είναι σε κινέζικα, μην πάτε να μάθετε κινέζικα. Δεξί κλιλ -> κωδικοποίηση -> ελληνικά. Τι Systran και μ@λ@κίες..

17 comments:

an205 said...

Εγώ που ξέρω κινέζικα πρέπει να πατήσω
Δεξί κλικ -> κωδικοποίηση -> ελληνικά;;;

Lupa said...

"Η ποίηση είναι ανάπτυξις στίλβωντος ποδηλάτου" που έλεγε και ο Εγγονόπουλος.
Μη κοιτάς, αυτός ήταν παλιός σουρεαλιστής. Εσύ είσαι SHINY BRAND NEW!

patsiouri said...

Ειδικά τα καινύρια του Αγγελάκα είναι όλα έργα τέχνης..
Πήγα και τον είδα στο Gagarin χωρίς να έχω ακούσει τα περισσότερα και έμεινα μαλάκας, καί μουσικά εννοώ...
Πολύ απεταξάμην όμως τις Τρύπες ρέ παιδί μου, όλος ο κόσμος ούρλιαζε και δέν είπε ούτε ένα κομμάτι..

"Φύγε από μπροστά μου μου κρύβεις το Θεό"??

lazinio said...

είαι αυτό που λέμε ποίηση και αυτοικανο-ποίηση.

lazinio said...

κάπου άκουσα πως σήμερα
μα ίσως και αύριο
ίσως και τώρα
είναι η αρχή της άνοιξης.
Μαθαίνω τώρα
πως είναι η μέρα της ποίησης
Και σκέπτομαι αναπόφευκτα
συνειρμικά, σχεδόν υποχρεωτικά
πως ναι,
δεν έχουν νόημα αυτές οι μέρες.

Anonymous said...

χαχα!
μου θύμισες λίγο κάπως το "Χάρτινο Σπίτι" όπου μια τύπισα την πάτησε αυτοκίνητο γιατί ήταν αφηρημένη στο δρόμο, διαβάζοντας ποιήματα.

Κατουρημένη ποδιά said...

an205, αν ξέρεις τότε όχι. Μάλλον ΜΗ. Μπορεί να σου ζητήσουν πληρωμή κατά την έξοδο..

λούπα, άνθρωπος χωρίς θεό, είναι ψάρι χωρίς ποδήλατο.. (χαλάρωσε, δέν είναι δικό μου ούτε ξέρω ποιος το έχει πει)

πατσιούρι, πολύ απεταξάμην, αν και νομίζω ότι συνήθως λέει ίσαμε με 1 κομμάτι. Πέρα από το διπλό δίσκο και αυτόν με το Βελιώτη έχει βγάλει και άλλο? Στιχουργικά στις Τρύπες ήταν άπαιχτος. "Ακούω την αγάπη, και δεν ακούω τις σκέψεις μου"

λαζίνιο, και αυτοκινητο-ποίηση..

λαζίνιο, την άκουσες.. Άμα υπάρχει και λίγο κρασί??

κeimgreek, είπαμε πήγε διαβασμένη. Εγώ μάλλον θα διάβαζα το "προσευχή" και τη γλίτωσα..

demonia said...

Αγγελάκας ρε γαμώτο...!Αυτός και μερικοί άλλοι κάνουν το ελληνικό ροκ ν`αξίζει...Την επόμενη φορά προτιμότερο είναι να κοιτάξεις γιατί δεν είναι κάθε μέρα Πάσχα,ε!

Anonymous said...

"Γεμίζω αδειάζω έρωτα"

μια έκπληξη είσαι.
Θα σε ποστάρω μια μέρα εσένα.

Κατουρημένη ποδιά said...

δεμόνια, μόλις πέρασα όμως τη διάβαση, γύρισα να κοιτάξω…να δω ποιος με μούντζωσε..

αργυρένια, Zonk!!

patsiouri said...

'Οχι, απ'ότι ξέρω δέν έχει βγάλει, είχε όμως το Νάστα μαζί και ξενέρωσα!

kabamaru said...

to tha se postarw mia mera esena tis argyrenias mou akougetai uponooumeno h' mou fainetai?

Κατουρημένη ποδιά said...

πατισούρι, βάστα. Ποιος είναι ο Νάστα??

καμπαμαρού, τώρα τι να σου πω. Ούτε εγώ ξέρω. Πάντως μια μέρα θα μάθω..

MaRia said...

Επετρεψε μου να τιμησω την ημερα με στιχους απο ξυλινα σταθια..Στο Βραχο..


Στέκομαι στην άκρη του γκρεμού
και κοιτάω όλους αυτούς που τους έσπρωξε ένα χέρι
κι αναγκάστηκαν να βγάλουνε φτερά
τώρα τους φωτίζει αυτό το υπέροχο αστέρι
τους κοιτάω να πλανιούνται μακρυά
πέρα από τα πέρατα πέρα από τα πέρα μέρη
κάποιος πλησιάζει σα να θέλει να μου πει
κάποιος απ'αυτούς θα ξέρει
κάποιος πλησιάζει σα να θέλει να μου πει


άσε τη ζωή να λιώνει μέσα στα χέρια της σαν χιόνι

Στέκομαι στην πόρτα σου μπροστά
και διαβάζω ένα μήνυμα γραμμένο με μαχαίρι
ότι έπρεπε να φύγουνε ξανά
ότι τώρα διασχίζουν το μεγάλο μεσημέρι
και την πιο παραμυθένια αμμουδιά
πέρα από τα πέρατα πέρα από τα πέρα μέρη
κάποιος πλησιάζει σα να θέλει να μου πει
κάποιος απ'αυτούς θα ξέρει
κάποιος πλησιάζει σα να θέλει να μου πει

Μη με ρωτάς αν η αγάπη ανασταίνει
μου είπε κάποιος κάποτε το είδε να συμβαίνει
θυμήσου, τότε που σ'άφησαν μονάχο
τον σκορπιό που βρήκες όταν σήκωσες το βράχο
το βράχο, που επάνω του το κάστρο φτάνει στους ουρανούς
για ναύτες σαν κι αυτούς λιμάνι
κάνει να ακούγεται κι αυτό το βράδυ
ο ήχος απ'τα κέρματα που ρίχνει στο πηγάδι,η μόίρα
θυμάμαι τ'αρωμά της
τους σκύλους που ησυχάζανε κάτω απ'τα βλέματά της
πήγαινε δε θα το μετανιώσεις
πες της πως ήρθες εσύ και θα το νιώσεις
θα νιώσεις στο πλάι σου την πνοή της
μια νύχτα με πανσέληνο στο ιπτάμενο χαλί της

Aggelos Spyrou said...

Χμμμ...
Εγώ πάλι νιώθω ότι θα πάω ... αδιάβαστος!

Πι.Ες. Λες με αυτό που είπα να την φίλησα την ποδιά?

patsiouri said...

Ο πρώην τραγουδιστής των xaxakes, Θεσσ/νίκη κάνει καριέρα, για ψάξτο, δέν είναι κακός, απλά δέν κόλλαγε στο συγκεκριμένο event!

Κατουρημένη ποδιά said...

μαράκι, η τιμή είναι δικιά μου..

άγγελε κυρίου, σε καλό δρόμο είσαι..

πατσιούρι, τώρα μάλιστα. Τον θυμάμαι από ένα φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη πριν κάτι χρόνια..